خبرگزاری کار ایران

سفیر عربستان در واشنگتن:

از به رسمیت شناختن اسرائیل خوشحال می‌شویم

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۷۱۷۱

سفیر عربستان در واشنگتن بر عزم کشورش برای عملی شدن راهکار دو کشوری در فلسطین تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از نیویورک تایمز، «ریما بنت بندر بن سلطان»، سفیر عربستان سعودی در آمریکا گفت که به رسمیت شناختن اسرائیل برای ما خوشحال‌کننده است اما باید راه‌حل دو کشوری عملی شود. 

این روزنامه در گزارشی با اشاره به نقش دشوار سفیر عربستان تاکید کرد که وی در تلاش برای هدایت روابط در یک برهه دشوار است.

در این گزارش آمده است: «پدر سفیر در واشنگتن بی‌نظیر بود، زیرا روابط نزدیکی با رؤسای جمهور آمریکا داشت که به او امکان ویژه برای دسترسی به بالاترین سطوح دولتی داد و لقب بندر بوش را برای او به ارمغان آورد».

نیویورک تایمز نوشت که سفیر کنونی نیز از سال ۲۰۱۹ در همان سمت پدرش فعال است که البته کار آسانی نیست او پس از قتل «جمال خاشقجی»، روزنامه‌نگار سعودی این سمت را به عهده گرفت‌. 

طبق این گزارش، ریما بنت بندر بن سلطان به قانونگذاران کلیدی و مقام های دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا اطمینان داده است که روابط دیپلماتیک با اسرائیل هنوز در دسترس است اما وی در عین حال تاکید کرده است که عربستان چنین توافقی را بدون تعهدات مشخص درباره مسئله فلسطین امضا نخواهد کرد.

سفیر عربستان گفت: «تصمیم ریاض در این باره بسیار جدی است. ما نه تنها از به رسمیت شناختن اسرائیل، بلکه از انجام کارهای لازم خوشحال می شویم اما باید راهکار دو کشوری مد نظر قرار گیرد و نمی‌تواند همچنان صرف یک گرینه مطرح باشد، در حال حاضر مسیر باید مشخص و قطعی با تاریخ‌های بسیار مشخص باشد».

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز