خبرگزاری کار ایران

فایننشال تایمز:

واشنگتن از ترسیم خطوط قرمز برای پکن می‌ترسد

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۶۶۹۰

یک مقام آمریکایی گفت که واشنگتن از ترسیم خطوط قرمز در روابط با پکن بیمناک است.

به گزارش ایلنا به نقل از فاینشنال تایمز، یک مقام آمریکایی گفت که ایالات متحده از ترسیم خطوط قرمز در روابط خود با چین می‌ترسد، زیرا این موضوع می‌تواند منجر به دور جدیدی از تنش در روابط بین دو کشور شود.

این مقام مسئول گفت: «اگر برای چینی‌ها خط قرمز تعیین کنیم، خیلی به آن نزدیک می‌شوند و ممکن است از آن عبور کنند».

فایننشال تایمز نوشت که «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا  این هفته در نشست سه‌جانبه با «فومیو کیشیدا»، نخست‌وزیر ژاپن و «فردیناند مارکوس جونیور»، رهبر فیلیپین به مقام‌های چینی درباره عواقب اقدامات تهاجمی روزافزون در دریای چین جنوبی هشدار خواهد داد.

به گفته منابع آگاه، بایدن در نظر دارد بر نگرانی‌های جدی خود را درباره وضعیت اطراف «توماس شول دوم»، در ۱۰۵ مایلی غرب جزیره پالاوان فیلیپین تاکید کند.

این روزنامه به نقل از این مقام آمریکایی نوشت: «چین به درستی احتمال تشدید تنش را ارزیابی نمی‌کند. ما تلاش کردیم در برخی گفت‌و‌گوها روشن کنیم که معاهده دفاعی متقابل ما شامل ملوان‌ها و کشتی‌های فیلیپینی می‌شود. چین یا باید در تاکتیک های خود تجدید نظر کند و یا منتظر یک حمله تلافی‌جویانه جدی باشد». 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز