خبرگزاری کار ایران

مروری بر مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۳۵۳۳

حمله رژیم صهیونیستی به حومه حلب، ۱۲ شهید در پی‌ حمله رژیم صهیونیستی به رفح و دستور دیوان بین‌المللی دادگستری به اسرائیل برای توقف گسترش قحطی در غزه از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، دیوان بین‌المللی دادگستری به اسرائیل دستور داد تا اقدام‌هایی از جمله باز کردن گذرگاه‌های زمینی بیشتر برای ورود غذا، آب، سوخت و سایر منابع به غزه برای رفع کمبودهای فلج‌کننده در این منطقه را در دستور کار خود قرار دهد.

- دفتر ریاست‌جمهوری آفریقای جنوبی طی بیانیه‌ای از دستورات جدید دیوان بین‌المللی دادگستری در خصوص جنگ اسرائیل علیه غزه استقبال کرده و اعلام کرد که شرایط در حال تغییر در این منطقه آسیب‌دیده، نیازمند راهبردهای جدید است.

- مقام‌های پزشکی اعلام کردند که در بمباران خانه‌ای در شهر رفح در جنوب غزه توسط رژیم صهیونیستی، دست کم ۱۲ نفر شهید شدند.

- ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهایش یک رزمایش «غیرمنتظره» را انجام داده‌اند که هدف آن آماده‌سازی بهتر سربازانش برای یک جنگ بالقوه گسترده با حزب‌الله در شمال بود.

- گردان‌های شهید عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس اعلام کرد که در بحبوحه نبردهای زمینی شدید، به ارتش رژیم صهیونیستی در بخش‌های مرکزی و جنوبی نوار غزه حمله کرده است.

- رسانه‌های سوریه گزارش دادند که اسرائیل حومه حلب در شمال غرب این کشور را هدف حمله هوایی قرار داده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز