خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت خارجه قطر:

به مذاکرات میان حماس و اسرائیل خوش بین هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۱۲۷۹

سخنگوی وزارت خارجه قطر از از سرگیری مذاکرات میان اسرائیل و جنبش حماس خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، «ماجد الانصاری»، سخنگوی وزارت خارجه قطر ضمن تایید از سرگیری مذاکرات میان اسرائیل و حماس درباره جنگ غزه از نشست‌های غیرمستقیم بین تیم‌های فنی دو طرف برای بررسی جزئیات آتش‌بس در نوار غزه و تبادل اسرا خبر داد.

الانصاری امروز -سه شنبه- فاش کرد که مذاکراتی که در قطر انجام می شود، بر کمک های بشردوستانه و دستیابی به آتش بس موقت متمرکز است.

وی گفت: «همچنان در مرحله تبادل پیشنهادات هستیم و به سمت بر گزاری جلسه های فنی رفته ایم. مذاکرات از دوحه آغاز شده و ادامه دارد و جزئیات آن اطلاع رسانی خواهد شد».

الانصاری افزود که «دیوید بارنیا»، رئیس موساد پس از برگزاری جلساتی، دوحه را ترک کرد و تیم‌های فنی اسرائیل در حال حاضر برای بررسی جزئیات مربوط به آتش‌بس در نوار غزه در حال رایزنی هستند.

وی گفت: «نشستی که در قطر برگزار می‌شود، در چارچوب انتقال پاسخ دو طرف و بررسی خواسته‌های حماس است. درباره اصول معینی صحبت می‌شود و سپس تیم‌های فنی درباره جزئیات صحبت می‌کنند، اما این موضوع فوری نیست و ممکن است زمان ببرد».

الماجدی تاکید کرد: «نمی‌توان گفت که به توافق نزدیک شده‌ایم اما نسبت به نتایج این روند خوش‌بینی محتاطانه‌ای وجود دارد و تا زمانی که مذاکرات از سر گرفته می‌شود، امیدواری وجود دارد».

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز