خبرگزاری کار ایران

بیانیه مشترک آمریکا، اروپا و کشورهای عربی درباره کمک به غزه

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۹۶۴۹

آمریکا، قبرس، امارات، انگلیس، قطر و اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه مشترکی تاکید کردند که هیچ جایگزینی برای مسیرهای زمینی از طریق مصر، اردن و مبادی ورودی از طریق فلسطین اشغالی برای فرستادن کمک‌ها در مقیاسی بسیار وسیع برای نوار غزه وجود ندارد.

به گزارش ایلنا به نقل از الشروق الاوسط، آمریکا، قبرس، امارات، انگلیس، قطر و اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه مشترکی تاکید کردند که هیچ جایگزینی برای مسیرهای زمینی از طریق مصر، اردن و مبادی ورودی از طریق فلسطین اشغالی برای فرستادن کمک‌ها در مقیاسی بسیار وسیع برای نوار غزه وجود ندارد.

‌ در بیانیه منتشر شده از سوی وزارت خارجه آمریکا در خصوص رایزنی‌‌های وزیران برای ایجاد یک گذرگاه دریایی برای ارسال کمک‌ های بشردوستانه به غزه آمده است: «باز کردن بندر اسدود برای کمک‌‌های بشردوستانه اقدامی مورد استقبال و مکمل مهمی برای کریدور دریایی است که در حال کار و فعالیت روی ساخت آن هستند.»

بر اساس بیانیه مذکور مقامات ارشد درباره امکان ایجاد یک صندوق مشترک برای حمایت از کریدور دریایی برای رساندن کمک‌ها به غزه و هماهنگی کمک‌های نقدی و مالی برای ادامه آن بحث خواهند کرد.

در این بیانیه همچنین آمده است که در این نشست تاکید شد کریدور دریایی می‌تواند و باید بخشی از تلاش‌های مستمر برای افزایش جریان کمک‌های بشردوستانه و کالاهای تجاری به غزه از همه راه‌های ممکن از جمله افزایش مسیرهای زمینی و ادامه عملیات‌های هوایی باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز