خبرگزاری کار ایران

رافائل گروسی:

ایران به طور کامل و بدون ابهام با آژانس همکاری کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۵۸۴۹

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، مدعی کاهش همکاری ایران با آژانس شد.

به گزارش ایلنا، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، مدعی کاهش همکاری ایران با آژانس شد. 

وی گفت که ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران همچنان در حال افزایش است، هرچند سطح اورانیوم غنی‌شده تا ۶۰ درصد، اندکی کاهش یافته است.

گروسی مدعی شد که روند به روزرسانی اطلاعات آژانس در رابطه با تولید و موجودی سانتریفیوژها، آب سنگین و کنسانتره سنگ اورانیوم متوقف شده است. 

وی در ادامه ادعاهای خود افزود: «هیچ پیشرفتی در حل مسائل پادمانی باقی‌مانده صورت نگرفته است. ایران توضیحات فنی معتبری برای وجود ذرات اورانیوم با منشاء انسانی در ورامین و تورقوزآباد به آژانس ارائه نکرده است».

مدیرکل آژانس در ادامه به برخی از نگرانی‌های ادعایی خود درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران اشاره کرد و گفت: «باز هم تأکید می‌کنم که تنها از طریق تعامل سازنده و معنادار می‌توان به همه این نگرانی‌ها رسیدگی کرد و بار دیگر از ایران می‌خواهم که به طور کامل و بدون ابهام با آژانس همکاری کند».

در همین حال، خبرگزاری رویترز به نقل از دیپلمات‌های غربی گزارش داده است که این کشورها به خاطر خودداری از تشدید بحران جنگ غزه، از اتخاذ موضع سخت‌گیرانه درباره برنامه هسته‌ای ایران در اجلاس شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خودداری کردند.

به گفته دیپلمات‌های غربی، آمریکا نمی‌خواهد با تصویب یک قطعنامه ضدایرانی دیگر در شورای حکام، باعث تشدید تنش‌های دیپلماتیک شود.

یک دیپلمات غربی در این‌باره گفت که تصویب قطعنامه، می‌تواند به عنوان سیگنال اشتباهی تعبیر شود که اشتباه محاسباتی را به دنبال داشته و بسیار خطرناک باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز