خبرگزاری کار ایران

واکنش آمریکا به تهدید پوتین برای استفاده از سلاح هسته‌ای در برابر غرب

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۳۹۲۲

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به سخنرانی سالانه رئیس‌جمهوری روسیه که طی آن غرب را به استفاده از سلاح هسته‌ای تهدید کرده بود، گفت که واشنگتن هیچ نشانه‌ای در دست ندارد که روسیه برای استفاده از سلاح هسته‌ای آماده می‌شود.

به گزارش ایلنا، به گزارش ایلنا، «متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به سخنرانی سالانه «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه که طی آن غرب را به استفاده از سلاح هسته‌ای تهدید کرده بود، گفت که واشنگتن هیچ نشانه‌ای در دست ندارد که روسیه برای استفاده از سلاح هسته‌ای آماده می‌شود.

وی افزود: «این نخستین بار نیست که لفاظی غیرمسئولانه ولادیمیر پوتین را می‌بینیم. این روش حرف زدن مناسب رهبر یک کشور دارای سلاح هسته‌ای نیست». 

 به گزارش ان‌بی‌سی، سخنرانی سالانه پوتین که در مقابل حدود هزار قانونگذار، رهبران مذهبی، دیپلمات‌ها و روزنامه‌نگاران ایراد شد، طیف وسیعی از موضوعات را از اهداف سیاست خارجی روسیه و جنگ در اوکراین گرفته تا مسائل جمعیتی، مانند نرخ پایین زاد و ولد در روسیه و اقتصاد را پوشش داد. 

سخنرانی پوتین کمتر از یک ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری این کشور برگزار شد که انتظار می‌رود با توجه به فقدان چهره‌های مخالف غیرحکومتی، نتیجه‌ای جز پیروزی رئیس‌جمهوری فعلی نداشته باشد. 

وی در این سخنرانی گفت که کشورهای غربی باید بدانند که ما نیز سلاح‌هایی داریم که می‌تواند اهدافی را در قلمرو آنها هدف قرار دهد. هر چیزی که غرب مطرح می‌کند، خطر واقعی درگیری با استفاده از سلاح‌های هسته‌ای و در نتیجه نابودی تمدن را ایجاد می‌کند.

پوتین با ادعای این‌که «عملیات ویژه» روسیه در اوکراین از حمایت مردمی برخوردار است، از کمک‌های مردم و سرمایه‌داران به ارتش روسیه تشکر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز