خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه آمریکا:

عربستان همچنان «تمایلی قوی» برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۶۰۲۷

وزیر خارجه آمریکا، گفت که عربستان سعودی همچنان «تمایلی قوی» برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل دارد، اما ولیعهد این کشور به صراحت گفته است که جنگ در غزه باید پایان یابد و زمان روشن و معتبر و مسیری منسجم به سوی تشکیل کشور فلسطین وجود داشته باشد.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا، گفت که عربستان سعودی همچنان «تمایلی قوی» برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل دارد، اما «محمد بن سلمان» ولیعهد این کشور به صراحت گفته است که جنگ در غزه باید پایان یابد و زمان روشن و معتبر و مسیری منسجم به سوی تشکیل کشور فلسطین وجود داشته باشد. 

بلینکن دوشنبه گذشته در ریاض بیش از دو ساعت با بن سلمان دیدار کرد و قرار است روز چهارشنبه با مقام‌های ارشد اسرائیل در تل‌آویو دیدار کند.

بلینکن هم در این سفر و هم در سفر قبلی خود به منطقه تأکید کرده بود که دولت اسرائیل اگر می‌خواهد به عادی‌سازی با عربستان سعودی برسد و خواستار حمایت همسایگان عرب برای امنیت و بازسازی غزه است، باید تصمیم‌های «سختی» بگیرد و به سمت راه‌حل دو کشور حرکت کند. 

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بارها ایده تشکیل کشور فلسطین را رد کرده است. وی همچنین گفته است که جنگ غزه برای ماه‌ها ادامه خواهد داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز