خبرگزاری کار ایران

بیانیه پدرسون به مناسبت سالگرد زلزله ترکیه- سوریه

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۵۹۱۶

فرستاده سازمان ملل به سوریه به مناسبت سالگرد زلزله ترکیه- سوریه بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «گیر پدرسن»، فرستاده سازمان ملل به سوریه به مناسبت سالگرد زلزله ترکیه-سوریه با انتشار بیانیه‌ای از همه طرف‌ها خواست تا اقدامات مشخصی برای کاهش تنش و ادامه حمایت از عملیات‌های بشردوستانه در سوریه اتخاذ کنند.

وی در این بیانیه گفت: «یک سال پیش هزاران سوری در سوریه و ترکیه بر اثر زلزله های ویرانگر جان باختند و میلیون‌ها نفر از خانه‌های ویران شده خود گریختند، این فاجعه پس از بیش از یک دهه درگیری و رنج رخ داد که منجر به تشدید رنج مردم سوریه در داخل و خارج و در هر دو طرف خطوط درگیری شد». 

در ادامه این بیانیه آمده است: «اکنون پس از گذشت یک سال به یاد کسانی هستیم که کشته شدند و از کسانی که ابراز همبستگی کردند و در یک سال گذشته در شرایط سخت تلاش خستگی ناپذیر انجام دادند،‌ تقدیر می‌کنیم. زلزله‌ها زمانی رخ داد که نیازهای انسانی به سطح غیر قابل باوری افزایش یافته بوده و اکنون نیز مدام در حال افزایش است. از این رو ادامه حمایت از عملیات‌های بشردوستانه در سوریه از جمله حمایت از طرح‌های احیای اولیه ضروری است».

پدرسون افزود: «در پی زلزله‌ها، شاهد پایین‌ترین سطح خصومت‌ها در یک دهه گذشته و همچنین اهتمام دیپلماتیک به فاجعه سوریه بودیم، اما این موضوع به پیشرفت واقعی تبدیل نشد. جای تأسف است که سال ۲۰۲۳ متعاقبا شاهد بدترین درگیری‌های خشونت آمیز در سال‌های اخیر بود که منجر به تشدید وخامت وضعیت انسانی و عدم پیشرفت ملموس در عملیات سیاسی شد».

وی تاکید کرد: «پیامدهای مداوم و نگران‌کننده ناشی از تحولات منطقه مانند زلزله‌های یک سال پیش به ما یادآوری می‌کند که مردم سوریه در معرض خطرهای جدی قرار دارند».

پدرسون ادامه داد: «بنابراین از همه طرف‌ها می‌خواهم که اقدامات مشخصی برای کاهش تنش‌ها انجام دهند و هزینه‌های انسانی و اقتصادی یک درگیری گسترده‌تر در منطقه‌ای که از قبل ناآرام است را مورد توجه قرار دهند».

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز