خبرگزاری کار ایران

الی کوهن:

عادی‌سازی روابط با عربستان بدون تشکیل کشور فلسطین امکان‌پذیر است

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۰۹۰۴

وزیر انرژی رژیم صهیونیستی عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی بدون تشکیل کشور فلسطین را امکان‌پذیر دانست.

به گزارش ایلنا به نقل از تایمز آو اسرائیل، «الی کوهن»، وزیر انرژی رژیم صهیونیستی گفت که عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی امکان‌پذیر است حتی اگر اسرائیل از تشکیل کشور فلسطین امتناع کند.

کوهن گفت: «نگرانی‌های امنیتی مربوط به محور ایران بر خواسته‌های ریاض مبنی بر اینکه راهکار دو کشوری بخشی از توافق عادی‌سازی باشد، غلبه خواهد کرد».

وی با تاکید بر اینکه صلح با عربستان کاملا امکان‌پذیر است، افزود: «جنگ ۷ اکتبر این واقعیت را روشن کرد که به همان اندازه که اسرائیل به این صلح نیاز دارد، عربستان نیز به آن چه بسا بیشتر نیاز دارد».  

کوهن در اظهاراتی بی‌اساس مدعی شد: «عربستان برای مقابله با تهدید و تروریسم ایران در وهله نخست از آمریکا ابزار دریافت خواهد کرد. چه کسی ۴ سال پیش در سال ۲۰۱۹ حمله به دو تاسیسات بزرگ نفتی در بقیق و خریص انجام داد؟ایران و حوثی‌ها».

وی مدعی شد: «این جنگ اهمیت ائتلاف منطقه‌ای و ثبات منطقه را نشان می‌دهد. نخستین چیزی که  سعودی‌ها می‌خواهند، امنیت آنهاست تا با تهدیدی که بر سر آنها وجود دارد، مقابله کنند».

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز