خبرگزاری کار ایران

ان‌بی‌سی گزارش داد:

رد پیشنهاد بلینکن مبنی بر تشکیل کشور مستقل فلسطینی از سوی نتانیاهو

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۸۹۴۷

نخست‌وزیر اسرائیل، پیشنهاد وزیر ‌خارجه آمریکا برای عادی‌سازی روابط اسرائیل و عربستان سعودی، در ازای ایجاد کشور مستقل فلسطینی را رد کرد.

به گزارش ایلنا، شبکه ان‌بی‌سی گزارش داد که «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر اسرائیل، پیشنهاد «آنتونی بلینکن»، وزیر ‌خارجه آمریکا برای عادی‌سازی روابط اسرائیل و عربستان سعودی، در ازای ایجاد کشور مستقل فلسطینی را رد کرد.

سه مقام آمریکایی به این شبکه گفتند که نتانیاهو در جریان سفر هفته گذشته بلینکن به سرزمین‌های اشغالی به وزیر خارجه آمریکا اطلاع داده است که حاضر نیست در ازای توافق صلح با عربستان سعودی به توافقی دست یابد که اجازه تشکیل کشور فلسطینی را بدهد.

در این گزارش آمده است که بلینکن با این پیشنهاد به نتانیاهو آمد که «از محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی و چهار رهبر عرب دیگر برای کمک به تأمین مالی بازسازی غزه پس از جنگ و حمایت از بازگشت تشکیلات خودگردان ‌فلسطین به نوار غزه، تعهداتی را دریافت کرده است، اما تنها چیزی که نتانیاهو با آن موافقت کرد این بود که اسرائیل حمله بزرگی علیه حزب الله لبنان انجام ندهد.»

سه مقام دولت آمریکا گفتند که «کاخ سفید به دنبال تلاش برای دستیابی به اهداف خود در منطقه فراتر از نتانیاهو بود» و یکی از آنها اظهار داشت که نتانیاهو «برای همیشه در سمت خود باقی نخواهد ماند».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز