خبرگزاری کار ایران

وال استریت ژورنال:

اشتباهات فرانسه موجب کودتا در کشورهای منطقه ساحل شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۶۰۸۵

وال استریت ژورنال در گزارشی نوشت که اشتباهات فرانسه موجب وقوع کودتا در کشورهای منطقه ساحل شد.

به گزارش ایلنا، وال استریت ژورنال در گزارشی به نقل از تحلیلگران و کارشناسان نوشت که اشتباهات ارتش فرانسه در برخورد با نیروهای مسلح کشورهای منطقه ساحل در غرب آفریقا در چارچوب عملیات مبارزه با تروریسم باعث کودتاهای نظامی در کشورهای این منطقه شد.

این روزنامه نوشت: «بزرگ‌ترین اشتباه فرانسه ادامه عملیات مباره با تروریسم موسوم به برخان بود که در کشورهای ساحل محبوبیتی ندارد».

در این گزارش به نقل از«مارک ممر»، مشاور سابق نماینده ویژه فرانسه در ساحل آمده است: «کشورهای هدف عملیات برخان اراده سیاسی برای ورود به سرزمین‌هایی که تروریست‌ها در آن ها نابود شدند، نداشتند».

وال استریت ژورنال نوشت که مقام‌های کشورهای منطقه فرانسه را به آموزش تروریست‌ها نیز متهم کرده‌اند.

این روزنامه تاکید کرد که پاریس بیهوده تلاش کرد تا به هر طریق ممکن از انتشار چنین گزارش‌هایی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی جلوگیری کند.

در ادامه این گزارش آمده است  که «امانوئل ماکرون»، رئیس جمهور فرانسه نیز در ارتباط با رهبران کشورهای آفریقایی مرتکب اشتباهات جدی شد که همین امر منجر به افزایش نارضایتی از پاریس در سطح این قاره شد.

وال استریت ژورنال تاکید کرد که نارضایتی ارتش و ساکنان کشورهای ساحل از رهبری تحت حمایت فرانسه یکی از دلایل کودتاهای نظامی در منطقه شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز