خبرگزاری کار ایران

آکسیوس:

اسرائیل بازگشت فلسطینی‌ها به شمال غزه را مشروط به آزادی اسرای خود خواهد کرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۵۸۰۵

دو مقام اسرائیلی اعلام کردند که بازگشت فلسطینی‌ها به شمال نوار غزه مشروط به آزادی اسرای اسرائیلی توسط حماس خواهد بود.

به گزارش ایلنا به نقل از آکسیوس به نقل از دو مقام اسرائیلی نوشت که این رژیم مخالف بازگشت فلسطینی‌ها به شمال نوار غزه نیست، اما این امر را مشروط به آزادی اسرا توسط حماس خواهد کرد.

در این گزارش آمده است: «اسرائیل در اصل مخالف بازگشت فلسطینی‌ها به شمال غزه نیست. مقام‌های اسرائیلی به آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا اطلاع خواهند داد که تصمیم درباره چنین اقدامی باید در چارچوب معامله جدید درباره گروگان‌ها باشد». 

یکی از این منابع گفت که مقام‌های اسرائیلی معتقدند موضوع بازگشت فلسطینی‌ها ابزار فشار خطرناکی در دست اسرائیل است و این رژیم آماده نیست این ابزار را بدون پیشرفت در مذاکرات برای آزادی اسرا از دست حماس رها کند. 

وی افزود که احتمال دستیابی به یک توافق جدید ظرف چند هفته مشخص خواهد شد.

یکی دیگر از مقام‌های اسرائیلی نیز گفت که ایالات متحده و اسرائیل دریافته اند که بازگشت ساکنان غزه به دلیل درگیری‌ها و شرایط موجود در این باریکه مدت زمان زیادی طول خواهد کشید.

منابع مذکور گفتند که اسرائیل آمادگی خود را برای برنامه ریزی با آمریکا و سازمان ملل جهت بازگشت فلسطینی‌ها به شمال نوار غزه یا پناهگاه‌های موقت ارائه شده توسط سازمان‌های بین المللی به بلینکن ابلاغ خواهد کرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز