خبرگزاری کار ایران

مروری بر مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۲۱۲۴

گفت‌وگوی رئیس‌جمهوری فرانسه با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، رسیدن شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ۲۱ هزار و ۱۱۰ نفر و تأکید رئیس‌جمهوری مصر و پادشاه اردن بر مخالفت با جابه‌جایی اجباری فلسطینیان از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، جمعیت هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در پی حملات هوایی رژیم صهیونیستی به نزدیکی بیمارستان «العمال» در خان یونس، ده‌ها نفر شهید شدند.

- کاخ سفید از انتصاب هماهنگ‌کننده ارشد سازمان ملل در امور بشردوستانه و بازسازی غزه استقبال کرده و آن را «گامی مهم» خواند.

- وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ۲۱ هزار و ۱۱۰ نفر رسید.

- رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که یک سرباز این رژیم که اخیراً از غزه بازگشته بود، پس از تجربه یک «کابوس شبانه»، از خواب پریده و با شلیک گلوله، شماری از سربازان هم‌قطار خود را مجروح کرده است.

- رئیس‌جمهوری مصر و پادشاه اردن در بیانیه‌ای اعلام کردند که با هرگونه تلاش برای پایان دادن به آرمان فلسطین یا جابه‌جایی فلسطینی‌ها در غزه و کرانه باختری چه در خارج و چه در داخل سرزمین‌هایشان مخالف هستند.

- رئیس‌جمهوری فرانسه در تماس تلفنی با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی «عمیق‌ترین نگرانی» خود از «تلفات بسیار سنگین غیرنظامیان و وضعیت اضطراری مطلق انسانی که غیرنظامیان غزه با آن مواجه هستند» را ابراز کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز