خبرگزاری کار ایران

الجزیره پرونده شهادت تصویربردار خود را به دادگاه کیفری بین‌المللی ارجاع می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۸۴۱۱

شبکه خبری الجزیره طی بیانیه‌ای اعلام کرد که به تیم حقوقی خود دستور داده است تا روند ارجاع پرونده شهادت فیلمبردار این شبکه در غزه به دادگاه کیفری بین‌المللی را آغاز کند.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، شبکه خبری الجزیره طی بیانیه‌ای اعلام کرد که به تیم حقوقی خود دستور داده است تا روند ارجاع پرونده شهادت «سامر ابودقه» فیلمبردار این شبکه در غزه به دادگاه کیفری بین‌المللی را آغاز کند.

در این بیانیه آمده است: «در روز شنبه این شبکه یک کارگروه مشترک را تشکیل داد که متشکل از تیم حقوقی بین‌المللی و کارشناسان حقوقی بین‌المللی است که به طور مشترک روند تشکیل پرونده جامع را برای ارائه به دادستان دادگاه آغاز می‌کنند».

ابودقه جمعه گذشته پس از زخمی شدن در حمله اسرائیل جان باخت.

شبکه الجزیره، اسرائیل را به دلیل مرگ وی محکوم کرده و آن را یک «قتل» خوانده است.

الجزیره همچنین اعلام کرد که پرونده حقوقی که قرار است به دیوان کیفری بین‌المللی ارجاع شود، شامل موارد «حملات مکرر به کارکنان این شبکه که در سرزمین‌های اشغالی فلسطینی کار و فعالیت می‌کنند و مواردی از تحریک علیه آنها» است.

این شبکه اعلام کرد: «بر اساس ماده هشت منشور دیوان کیفری بین‌المللی، هدف قرار دادن عمدی خبرنگاران جنگی یا خبرنگارانی که در مناطق جنگی کار می‌کنند از طریق کشتار یا حمله فیزیکی عمدی، جنایت جنگی محسوب می‌شود».

پیش از این نیز از دیوان بین المللی کیفری خواسته شده بود که اقدام‌های اسرائیل در منطقه را بررسی کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز