خبرگزاری کار ایران

پوتین:

سیاست‌های امپراطوری آمریکا مانع احیای روابط می‌شود/ برای آتش‌بس انسانی در غزه تلاش می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۷۷۳۴

رئیس جمهوری روسیه کنفرانس مطبوعاتی سالانه برگزار کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیاالیوم، «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهوری روسیه کنفرانس مطبوعاتی سالانه خود را برگزار کرد. 

پوتین در جمع خبرنگاران گفت: «صلح زمانی حاصل خواهد شد که ما به اهداف بدون تغییر خود که ریشه‌کنی نازیسم در اوکراین و خلع سلاح و وضعیت بی طرف دولت اوکراین است، برسیم».

وی تاکید کرد: «امدادت اوکراین یک روز متوقف خواهد شد. ۷۴۷ تانک و بیش از دو هزار خودروی زرهی از زمان ضدحمله اوکراین منهدم شده است».

پوتین گفت: «دشمن ضد حمله را اعلام کرد و به نتیجه‌ای نرسید و آخرین تلاش‌ها را برای دستیابی به موفقیت در ساحل چپ رودخانه دنیپر و رسیدن به کریمه انجام داد اما این اتفاق نیفتاد و آنها فقط سربازان خود را به سمت مسیری بی‌بازگشت سوق دادند. شش سرباز ما مجروح شدند و تلفات دشمن به ده‌ها نفر رسید».

وی تأکید کرد که عادی‌سازی روابط با اتحادیه اروپا تنها به ما مربوط نمی‌شود.

پوتین در ادامه تاکید کرد: «ما آماده ایجاد روابط با ایالات متحده آمریکا هستیم و معتقدیم که این کشور یک کشور اثرگذار در جهان است اما خود آنها با سیاست‌های امپراتوری‌شان مانع این روابط می‌شوند».

وی درباره وضعیت جبهه گفت که نیروهای مسلح روسیه در خط مقدم پیشروی کرده و مواضع خود را تقویت می کنند.

پوتین در ادامه درباره جنگ کنونی غزه گفت: «من با همکارانم در عربستان سعودی و امارات صحبت کردم و با رئیس‌جمهوری مصر نیز برای ارائه کمک‌های انسانی به غزه در تماس هستم. طرف اماراتی یک بیمارستان صحرایی در خاک غزه نزدیک گذرگاه رفح برپا کرده است و ما نیز درباره احتمال افتتاح چنین بیمارستانی توسط روسیه صحبت کرده‌ایم، اما باید موافقت مصر و اسرائیل حاصل شود. من با رئیس‌جمهوری مصر صحبت کرده و از وی حمایت کردم، با نخست‌وزیر اسرائیل نیز صحبت کردم و این موضوع را با سایر نهادها در میان گذاشتم. طرف اسرائیلی می‌گوید که افتتاح بیمارستان روسیه ناامن است، اما ما این تلاش‌ها را متوقف نمی‌کنیم». 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز