خبرگزاری کار ایران

گوترش:

آفریقا قربانی مضاعف بی‌عدالتی در جهان است

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۲۹۷۸

دبیر کل سازمان ملل تاکید کرد که آفریقای قربانی مضاعف ظلم در جهان است.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «موسی فکی»، رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا در شهر نیویورک تاکید کرد که آفریقا قربانی مضاعف ظلم در جهان است.

گوترش گفت: «آفریقا قربانی مضاعف ظلم تاریخی در ارتباط با استعمار و برده‌داری و بی‌عدالتی کنونی درباره نحوه ایجاد روابط قدرت در جهان به‌ویژه قدرت مالی و اقتصادی بوده است».

وی توضیح داد که مشارکت بین اتحادیه آفریقا و سازمان ملل ضروری است و آفریقا یکی از اولویت‌های اصلی سازمان ملل باقی خواهد ماند.

گوترش افزود: «آفریقا اکنون بیش از هر چیز دیگری به عدالت در روابط بین الملل نیاز دارد زیرا این قاره قربانی بی عدالتی‌های ساختاری در روابط بین المللی ما شده است».

گوترش بر تعهد سازمان ملل به همکاری کامل با اتحادیه آفریقا در همه فعالیت‌های مشترک تاکید کرد.

رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا نیز در این کنفرانس گفت که این قاره دوره سختی را از نظر صلح و امنیت پشت سر می‌گذارد.

وی افزود: «متاسفانه آفریقا به پناهگاه تروریسم و افراط‌گرایی تبدیل شده است. بسیاری از مناطق ما تحت تأثیر این دو پدیده قرار گرفته‌اند». 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز