خبرگزاری کار ایران

مروری بر مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۲۸۳۰

اتفاق‌نظر نمایندگان اسرائیل، ایالات متحده، قطر و مصر برای تمدید آتش‌بس، شهادت ۲ فلسطینی در جنین و درخواست روسیه از ایران برای نقش آفرینی فعال در بریکس از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا،‌ ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که صلیب سرخ امروز -سه‌شنبه- ۱۲ گروگان آزاد شده را در گذرگاه رفح به مصر منتقل کرد.

- نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، مدعی شد که عملیات نظامی این رژیم تا زمانی ادامه خواهد داشت که «غزه دیگر تهدیدی برای اسرائیل نباشد».

- سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین بر مخالفت کامل تشکیلات خودگردان با هرگونه سناریویی برای قیمومت بر نوار غزه پس از پایان جنگ جاری میان رژیم صهیونیستی و حماس، تأکید کرد.

- بر اساس گزارش یک خبرنگار محلی و ویدئویی که به دست «سی‌ان‌ان» رسیده است، نظامیان صهیونیست به منطقه «جنین» در کرانه باختری حمله کرده‌اند.

 

- یک عضو شاخه سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که با استفاده از تمام کارت‌هایی که در مذاکرات دارد، «در تلاش است آتش‌بس با اسرائیل در نوار غزه را تمدید کند».

- رئیس بین‌المللی پزشکان بدون مرز اعلام کرد که دو فلسطینی پس از مسدود شدن ورودی بیمارستان جنین توسط خودروهای نظامی اسرائیل، جان خود را از دست دادند.

 

- دو منبع آگاه اعلام کردند که فهرست ششمین گروه از گروگان‌ها که انتظار می‌رود امروز -چهارشنبه- آزاد شوند، به دولت رژیم صهیونیستی تحویل داده شده است.

 

- یک منبع آگاه گفت که در جریان گفت‌وگوها در دوحه، نمایندگان اسرائیل، ایالات متحده، قطر و مصر درباره تلاش برای تمدید توقف فعلی در جنگ اسرائیل و حماس برای آزادی گروگان‌های بیشتر، اتفاق‌نظر داشتند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز