خبرگزاری کار ایران

رویترز گزارش داد:

قراردادهای نظامی آمریکا برای دور کردن هند از بازار تسلیحات روس کافی نیست

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۶۱۴۷

مقامات امنیتی و تحلیلگران می‌گویند که خرید چند میلیارد دلاری تسلیحات هندی از ایالات متحده کمتر مبتنی بر توسعه صنعت تسلیحات داخلی هند است تا کاهش وابستگی به روسیه.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، مقامات امنیتی و تحلیلگران می‌گویند که خرید چند میلیارد دلاری تسلیحات هندی از ایالات متحده کمتر مبتنی بر توسعه صنعت تسلیحات داخلی هند است تا کاهش وابستگی به روسیه. 

هند بزرگترین واردکننده تسلیحات در جهان است، اما تقریبا تمام خریدهای اصلی تسلیحات آن اکنون شامل مفاد ساخت مشترک یا انتقال فناوری است، صرف نظر از اینکه با کدام کشور سروکار دارد.

مقامات دفاعی هند گفته‌اند که جنگ روسیه در اوکراین باعث اختلال در برخی از تدارکات نظامی به هند شده و تمایل بلندمدت دهلی نو برای تنوع بخشیدن به واردات یا جایگزینی آن‌ها با سخت‌افزارهای ساخت داخل را تقویت کرده است.

بر اساس داده‌های موسسه تحقیقات صلح بین‌المللی استکهلم، هند در ۲۰ سال گذشته سلاح‌هایی به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار خریداری کرده است که ۶۵ درصد یا نزدیک به ۳۹ میلیارد دلار آن از روسیه بوده است.

وزیر دفاع هند گفته است که این کشور قصد دارد در یک دهه آینده تسلیحاتی به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار به صنعت تسلیحات داخلی سفارش دهد.

یکی دیگر از مقامات ارشد وزارت دفاع هند که نخواست نامش فاش شود، گفت: «کسی نیست که همه‌چیز را در اختیار شما بگذارد. همیشه بخشی از یک فناوری وجود دارد که در اختیار شما قرار نمی‌گیرد.»

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز