خبرگزاری کار ایران

افشای جزئیات جدید از تلاش آمریکا برای توافق بین اسرائیل و حماس

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۰۶۶۰

یک مقام ارشد دولت آمریکا جزئیات جدیدی از تلاش کاخ سفید برای توافق آتش‌بس بین حماس و اسرائیل را فاش کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، یک مقام ارشد دولت آمریکا فاش کرد که کاخ سفید گزارش‌هایی دریافت کرد مبنی بر اینکه حماس در ابتدا با بندهای توافقی که در ماه اکتبر بر اساس آن تعداد زیادی از  اسرای دو طرف آزاد می‌شدند،  موافقت کرد، اما پس از آغاز تهاجم زمینی اسرائیل به غزه از موافقت خود عقب‌نشینی کرد.

این منبع گفت که مقام‌های آمریکایی با همتایان اسرائیلی خود درباره لزوم تعویق تهاجم صحبت کردند، اما اسرائیل با این استدلال که حماس مدرکی از زنده بودن اسرا ارائه نکرده است، این درخواست را رد کرد. 

وی افزود: «مقام‌های اسرائیلی و آمریکایی با آزادی همه زنان و کودکان در مرحله اول موافقت کردند، اما حماس تنها با آزادی ۵۰ گروگان موافقت کرد و اطلاعات مشخصی ارائه نکرد. آنها تا ۱۲ نوامبر فهرستی از اسامی اسرا ارائه نکرده بودند».

منبع مذکور توضیح داد که مذاکرات چند روز بعد دوباره به دلیل کشتار جمعی در بیمارستان الشفاء توسط ارتش اسرائیل متوقف شد.

همچنین «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا هفته گذشته با «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر صحبت و بر لزوم نهایی کردن توافق تاکید کرد.

این منبع کاخ سفید افزود:‌«یک نماینده آمریکا روز شنبه به دوحه رفت تا جزئیات توافق احتمالی را قبل از رفتن به قاهره برای گفت‌و‌گو با یک مقام مصری در همین زمینه بررسی کند».

وی گفت: «تغییرات جزئی با تایید اسرائیل انجام و روز یکشنبه پیامی ارسال شد مبنی بر اینکه این پیشنهاد، نهایی است. حماس نیز دو روز بعد با آن موافقت کرد». 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز