خبرگزاری کار ایران

دولت غزه:

تاکنون ۴۰ هزار فلسطینی قربانی تجاوزهای رژیم صهیونیستی شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۵۹۳۴

دفتر رسانه‌ای دولت غزه اعلام کرد که از هفتم اکتبر تاکنون ۴۰ هزار فلسطینی قربانی حملات صهیونیست‌ها شده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، دفتر رسانه‌ای دولتی در غزه اعلام کرد که از زمان تجاوزهای رژیم صهیونیستی به غزه از هفتم اکتبر تاکنون حدود ۴۰ هزار فلسطینی زخمی و شهید و مفقود شده‌اند. 

«سلامه معروف»، رئیس دفتر رسانه‌ای دولت غزه شامگاه گذشته -سه‌شنبه- در نشست خبری اعلام کرد: «از آغاز تجاوز  صهیونیست‌ها تاکنون ۱۰ هزار و ۳۲۸ نفر از جمله ۴ هزار و ۲۳۷ کودک، ۲ هزار و ۷۱۹ زن و دختر و ۶۳۱ سالخورده به شهادت رسیده‌اند. همچنین بیش از ۳ هزار نفر مفقود و ۲۶ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

وی افزود: «تیم‌های دولتی شهادت هزار و ۲۱ نفر از ساکنان شمال غزه را که بر اساس ادعای صهیونیست‌ها درباره امن بودن مناطق جنوبی به این مناطق آواره شده بودند، ثبت کرده‌اند. همچنین ۴۹ خبرنگار نیز از آغاز حملات تاکنون شهید شده‌اند». 

معروف گفت:‌« از کادر پزشکی و بهداشتی نیز ۱۹۲ نفر شهید شده‌اند، ۴۰ دستگاه آمبولانس منهدم شده است، ۱۱۳ نهاد بهداشتی به شدت آسیب دیده‌اند و ۱۸ بیمارستان و ۴۰ مرکز بهداشتی نیز از مدار خدمت خارج شده‌اند».

وی تاکید کرد: «رژیم اشغالگر مرتکب هزار و ۷۱ مورد کشتار جمعی علیه خانواده‌های فلسطینی شده است که نتیجه آن شهادت و زخمی شدن هزاران فلسطینی بوده و یک و نیم میلیون آواره بر جای گذاشته است». 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز