خبرگزاری کار ایران

ابراز نگرانی روسیه نسبت به گسترش آزمایشگاه‌های بیولوژیکی آمریکا در منطقه آفریقا

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۳۹۷۳

سفیر ماموریت‌های ویژه در وزارت خارجه روسیه بر نگرانی کشورش نسبت به احتمال گسترش آزمایش‌ها بیولوژیکی آمریکا در آفریقا تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از نووستی، «اولگ اوزروف»، سفیر ماموریت‌های ویژه وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو از احتمال اقدام آمریکا به گسترش جغرافیای شبکه آزمایشگاه‌های بیولوژیکی خود در آفریقا نگران است.

اوزروف تاکید کرد که روسیه نسبت به عدم اجازه به کشورهای آفریقایی برای دسترسی به نتایج تحقیقات بیولوژیکی که در خاک آنها انجام می‌شود، نگران است.

وی افزود: «باید گفت که ایالات متحده عملا شبکه گسترده‌ای از آزمایشگاه‌های بیولوژیکی را در قاره آفریقا مستقر کرده است، این منطقه‌ای است که زیست‌شناسان و دانشمندان آن را منطقه اصلی منشا ویروس‌ها می‌دانند.

این دیپلمات روس تاکید کرد که نمایندگان کشورهای آفریقایی نمی‌توانند به بسیاری از آزمایشگاه‌ها دسترسی داشته باشند و از اینکه داخل آنها چه می‌گذرد، آگاهی پیدا کنند.

وی افزود: «آفریقایی‌ها فقط اجازه ورود به مناطق خاصی را دارند. در نتیجه، بسیاری از کشورهای آفریقایی از تحقیقاتی که در آنجا انجام می‌شود، هیچ تصوری ندارند. آنها از آنچه در این آزمایشگاه ها تولید می‌شود، اطلاعی ندارند و این خطر بزرگی است». .

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز