خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین:

مردم غزه هر روز و هر شب با مرگ روبه‌رو می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۳۱۴۷

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین طی سخنانی در نشست شورای امنیت سازمان ملل، واقعیت تلخی که فلسطینیان در غزه در پی عملیات رژیم صهیونیستی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند را به اشتراک گذاشت.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، «ریاض المالکی» وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین طی سخنانی در نشست شورای امنیت سازمان ملل، واقعیت تلخی که فلسطینیان در غزه در پی عملیات رژیم صهیونیستی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند را به اشتراک گذاشت.

وی در این نشست گفت: «دو میلیون و ۳۰۰ هزار فلسطینی در غزه هر روز و هر شب با مرگ روبه‌رو می‌شوند. آنها را نجات دهید. به آنها به عنوان یک انسان نگاه کنید. شما نمی‌توانید فقط به یک طرف نگاه کنید و این وضعیت تراژیک انسانی را کاملا نادیده بگیرید».

ریاض المالکی افزود که اکثریت مردم غزه اکنون بی‌خانمان و آواره هستند.

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین با شاره به وضعیت بحرانی مردم غزه گفت: «انتقال از خانه یکی از اقوام به خانه اقوام دیگر، از یک بیمارستان به یک کلیسا، از یک مسجد به مدرسه آنروا (سازمان امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک). آنها در ماشین‌هایشان می‌خوابند، در خیابان‌ها می‌خوابند و همچنان هر کجا که می‌روند، کشته می‌شوند».

وی افزود که فلسطینی‌ها احساس می‌کنند که دیگر جایی امن در غزه باقی نمانده است.

المالکی با استناد به بنیاد «صندوق نجات کودکان» گفت که سه هزار و ۵۰۰ کودک فلسطینی تنها در سه هفته گذشته در درگیری‌ها جان خود را از دست داده‌اند که از تعداد کودکان کشته شده در مناطق درگیری در سراسر جهان از سال ۲۰۱۹ تا کنون، پیشی گرفته است.

وی با انتقاد از انفعال شورای امنیت سازمان ملل، پرسید: «چند روز دیگر می‌خواهید صبر کنید تا بگویید کافی است».

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین از شورای امنیت خواست که با الگو گرفتن از مجمع عمومی سازمان ملل، به وظایف خود برای برقراری صلح و امنیت بین‌المللی عمل کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز