خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان:

واشنگتن سپر حفاظتی اسرائیل در برابر محاکمه است

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۴۵۲۷

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین واشنگتن را سپر حفاظتی اسرائیل برای فرار از محاکمه توصیف کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «ریاض المالکی»، وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که کشورش معتقد است روند تحقق وعده‌های دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهوری آمریکا به شدت کند است و واشنگتن سپر حفاظتی برای اسرائیل در برابرمحاکمه فراهم می‌کند.

المالکی گفت:‌ «واشنگتن از قدرت خود برای تحت فشار گذاشتن کشورهای عضو شورای امنیت استفاده می کند تا با استفاده از حق وتو، از اتخاذ تصمیماتی در محکومیت اسرائیل و اعمال تحریم علیه آن جلوگیری کند. همان طور که از ابزار حمایت مالی و سیاسی از کشورها برای تحت فشار قرار دادن آنها جهت حفاظت از اسرائیل استفاده می‌کند.

وی افزود: «ما احساس می‌کنیم آمریکا از برخی تعهدات خود عقب نشینی کرده است. نمی‌خواهیم به مرحله بازنگری در روابط برسیم و می‌خواهیم فرصت دیگری بدهیم که در آن دولت آمریکا ثابت کند که استانداردهای دوگانه را اعمال نمی‌کند و با دیدگاه متفاوتی به مسئله فلسطین نگاه نمی کند».

مالکی با ابراز تعجب از تصمیم واشنگتن برای حذف جنبش تندروی «کاهانا کاخ» اسرائیل از فهرست سازمان های تروریستی خارجی آمریکا گفت: این یک اشتباه است و ما مخالفت خود را با این تصمیم اعلام کرده و خواستار بازگشت آن به این فهرست شده ایم. ما در تلاش هستیم تا اسنادی ارائه کنیم که ثابت کند این یک جنبش تروریستی است».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز