خبرگزاری کار ایران

اردوغان:

حماس یک سازمان تروریستی نیست

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۱۵۲۷

رئیس‌جمهور ترکیه تاکید کرد که جنبش حماس یک سازمان آزادی‌بخش برای دفاع از مردم و سرزمین فلسطین است.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه امروز -چهارشنبه- گفت که حماس یک سازمان تروریستی نیست، بلکه گروهی از مجاهدان و یک سازمان آزادی‌بخش است که در دفاع از مردم و سرزمین خود مبارزه می‌کند.

اردوغان گفت: «ما به موضع اصولی خود در مخالفت با ظلمی که اکنون علیه مردم فلسطین اعمال می‌شود، ادامه خواهیم داد».

وی افزود: «ما همیشه با دید انسانی به موضوع فلسطین نگاه می‌کنیم. از هفتم اکتبر تا کنون هر آنچه در توان داشته ایم، انجام داده‌ایم و تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا بحران بیشتر نشود. تاکنون ۸ محموله هوایی از کمک‌های انسانی و پزشکی به فرودگاه العریش ارسال و  نفر از کادر پزشکی نیز اعزام کرده‌ایم». 

اردوغان گفت: «بار دیگر تاکید می‌کنم که از هیچ حمله‌ای علیه غیرنظامیان حتی اگر اسرائیلی باشند، حمایت نمی کنیم، ما با اسرائیل مشکلی نداریم، اما نمی پذیریم که مانند یک سازمان عمل کند نه یک دولت». 

اردوغان با اشاره به اینکه اسرائیل از هفتم اکتبر قوی ترین حملات را علیه غزه انجام می دهد، گفت: «کاری که آنها انجام می دهند توحش عامدانه علیه بشریت است، آنها شبانه‌روز شهرها را با هواپیماهای جنگی، تانک و توپخانه بمباران می کنند و بیمارستان ها، مدارس، بازارها و غیرنظامیان را هدف قرار می دهند. هیچ کشور دیگری مرتکب چنین اعمالی نمی شود». 

وی تاکید کرد که آنچه اسرائیل انجام می دهد، جنایت علیه بشریت و نسل کشی علیه فلسطینیان است.

اردوغان در این رابطه گفت که سفرش به سرزمین‌های اشغالی را در پی تحولات اخیر لغو کرده است. 

اردوغان خطاب به اسرائیل و جهان گفت: «کل غرب به این اجماع رسیده اند که حماس یک سازمان تروریستی است، شاید غرب خیلی مدیون اسرائیل است، اما ترکیه به اسرائیل بدهکار نیست، من به صراحت می گویم که حماس یک سازمان تروریستی نیست بلکه برای دفاع از مردم و سرزمینشان مبارزه می کنند، آنها یک گروه مجاهد و یک سازمان آزادیبخش هستند».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز