خبرگزاری کار ایران

مروری بر مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۸۷۴۱

اعتراض‌های جهانی به حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستانی در غزه، سفر بایدن به سرزمین‌های اشغالی و درخواست روسیه و امارات برای برگزاری جلسه اضطراری شورای امنیت از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، جنبش مقامت اسلامی حماس طی بیانیه‌ای بمباران بیمارستان «الاهلی عربی» در مرکز نوار غزه که به شهادت صدها نفر انجامید را به شدت محکوم کرد.

- وزیر امور خارجه تاکید کرد: شرایط در فلسطین اشغالی به نقطه جوش نزدیک شده است و هر لحظه امکان گسترش جنگ وجود دارد.

- رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، پس از حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان «الاهلی عربی» در غزه، دیدار خود با رئیس جمهور آمریکا که در اردن برنامه‌ریزی شده بود را لغو کرده است.

- متحد رئیس‌جمهوری سابق آمریکا که هفته گذشته از سوی حزب جمهوری‌خواه نامزد ریاست مجلس نمایندگان آمریکا شده بود، در رأی‌گیری روز سه‌شنبه موفق به کسب آرای کافی نشده است.

-وزارت خارجه اردن طی بیانیه‌ای از لغو نشست روز چهارشنبه در امان که قرار بود با حضور رئیس‌جمهوری آمریکا و سران مصر، اردن و حکومت خودگران فلسطین خبر داد.

- روسیه و امارات عربی متحده در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان «الاهلی عربی» خواستار تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد شدند.
- رئیس‌جمهوری آمریکا برای دیدار با مقام‌های رژیم صهیونیستی عازم سرزمین‌های اشغالی شد.
- رهبر حماس اعلام کرد که آمریکا پشت پرده حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان «الاهلی عربی» است.

- دفتر ریاست جمهوری سوریه حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان «الاهلی عربی» را یکی از «شنیع‌ترین و خونین‌تری قتل عام‌ها علیه بشریت» توصیف کرد.

 

- چندین کشور در خاورمیانه شاهد تظاهرات معترضان در واکنش به جنایت حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان «الاهلی عربی» در غزه بود.

 

- دبیرکل سازمان ملل متحد حمله رژیم صهیونیستی به این بیمارستان «الاهلی عربی» را محکوم کرد.

- روسیه اعلام کرد که از تاریخ ۱۸ اکتبر دیگر نیازی به رعایت محدودیت‌های شورای امنیت سازمان ملل در خصوص ارائه فناوری موشکی به ایران وجود ندارد.

- معترضان به حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستانی در غزه، به کنسولگری این رژیم در استانبول حمله کردند.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز