خبرگزاری کار ایران

پوتین:

نگاهی متفاوت از ایالات متحده به نظام جهانی داریم

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۷۸۲۱

رئیس‌جمهور روسیه تاکید کرد که مسکو نگاهی متفاوت از واشنگتن به نظام جهانی دارد.

گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «ولادیمیر پوتین»،‌ رئیس‌جمهور روسیه تاکید کرد که اظهارات نخبگان سیاسی کنونی آمریکا درباره استثنائی بودن  و منحصر به فرد بودن آن‌ها تعجب‌آور نبوده و میراث تفکر استعماری است. 

پوتین در گفت‌و‌گو با نهاد رسانه مرکزی چین تاکید کرد که نگاه روسیه به نظام جهانی متفاوت از دیدگاه ایالات متحده و مبتنی بر اصل برابری بین کشورهاست. 

وی افزود: «تعجب‌آور نیست که نخبگان سیاسی امروز به عنوان مثال در آمریکا از منحصر به فرد بودن و استثنایی بودن خود در امتداد تفکر استعماری صحبت می‌کنند. وقتی در آمریکا می‌گویند که آنها استثنایی هستند، بدان مفهوم است که دیگران در درجه دوم قرار دارند و اگر این گونه نیست، پس چه برداشتی باید از اظهارات آنها داشت؟». 

پوتین ادامه داد: «رویکرد ما کاملا متفاوت و مبتنی بر این حقیقت است که همه با هم برابرند و همه حقوق یکسان دارند، حقوق و آزادی‌های هر کشور و ملتی نیز تضمین شده است».

وی افزود: «این از نشانه‌های جهان چندقطبی است و این همان چیزی است که روسیه به دنبال تحقق آن است».

پوتین تاکید کرد که شراکت و تعامل روسیه و چین در عرصه بین‌المللی نیز بر این اصل استوار است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز