خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهوری مصر:

فقدان افق روشن برای حل مسأله فلسطین باعث افزایش خشم مردمی شده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۷۷۵۴

رئیس‌جمهوری مصر در دیدار با وزیر خارجه آمریکا در قاهره گفت که اقدام‌های رژیم صهیونیستی به «مجازات جمعی» مردم غزه تبدیل شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از العربیه، «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهوری مصر در دیدار با «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در قاهره گفت که اقدام‌های رژیم صهیونیستی به «مجازات جمعی» مردم غزه تبدیل شده است.

وی تأکید کرد که در ادامه چرخه خشونت در غزه طی سال‌های اخیر بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ فلسطینی جان خود را از دست داده‌اند و اگر مسأله فلسطین حل‌وفصل نشود، فلسطینیان بیشتری قربانی خواهند شد.

رئیس‌جمهوری مصر تصریح کرد که فقدان افق روشن برای حل مسأله فلسطین باعث افزایش خشم مردمی شده است.

وی ادامه داد که مصر در صدد کنترل شرایط در غزه است و برای ممانعت از ورود دیگر طرف‌ها به جنگ تلاش می‌کند.

السیسی ابراز امیدواری کرد که دیدار با وزیر خارجه آمریکا «فرصتی برای حل بحران خطرناک کنونی» فراهم کند.

وی با اشاره به این که بحران کنونی می‌تواند پیامدهای بزرگی برای خاورمیانه داشته باشد، گفت: «کاهش سطح تنش برای امکان ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه بسیار مهم است».

وزیر خارجه آمریکا هم در این دیدار با تکرار برخی ادعاها گفت که باید از حمله مجدد حماس در آینده جلوگیری کرد و به راهکارهایی برای حمایت از غیرنظامیان دست یافت.

وزیر خارجه آمریکا که به قاهره سفر کرده است، قرار روز دوشنبه بار دیگر عازم سرزمین‌های اشغالی شود. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز