خبرگزاری کار ایران

نخست وزیر مجارستان:

حمایت از اوکراین مشروط به از سرگیری حقوق مجارهای زاکارپاتیاست

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۰۶۲۴

نخست وزیر مجارستان تاکید کرد که تا کی‌یف قوانین ضامن حقوق مجارها در منطقه زاکارپاتیا را بازنگراند، از اوکراین در عرصه بین الملل حمایت نمی‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از نووستی، «ویکتور اوربان»، نخست وزیر مجارستان اعلام کرد تا زمانیکه کی یف قوانین ضامن حقوق مجارها در منطقه زاکارپاتیا را بازنگرداند، از موضع اوکراین در هیچ زمینه‌ای در عرصه های بین المللی حمایت نخواهد کرد.

اوربان طی سخنرانی در پارلمان مجارستان گفت: «اوکراین چندین سال است که مدارس مجارستان را تحت فشار قرار داده است و می خواهد آنها را به مدارس اوکراینی تبدیل کند و یا در صورت عدم موفقیت در این کار آنها را ببندد. دولت مجارستان در هر مجمع بین المللی برای حقوق مجارهای ساکن در منطقه زاکارپاتیا به خصوص کودکان مبارزه می‌کند».  

وی افزود: «تا زمانی که قوانین پیشین که حقوق مجارها در زاکارپاتیا را تضمین می کرد، از سر گرفته نشود، در هیچ موضوعی درصحنه بین المللی از اوکراین حمایت نخواهیم کرد».

اوربان همچنین گزارش داد که مدیریت جدید اوکراین در مدرسه‌ای در شهر «موکاچوو» خواندن سرود مجارستان در مؤسسه‌های آموزشی و پوشیدن لباس‌هایی به رنگ ملی مجارستان را ممنوع کرده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز