خبرگزاری کار ایران

سرگئی لاوروف:

طرح اوکراین برای صلح «امکان‌پذیر» یا «واقع‌بینانه» نیست

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۰۰۴۶

وزیر خارجه روسیه در یک کنفرانس خبری در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک گفت که طرح اوکراین برای صلح «امکان‌پذیر» یا «واقع‌بینانه» نیست.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در یک کنفرانس خبری در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک گفت که طرح اوکراین برای صلح «امکان‌پذیر» یا «واقع‌بینانه» نیست.

لاوروف گفت همه می‌دانند که فرمول صلح «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهوری اوکراین - که به گفته وی نمی‌تواند شامل واگذاری هیچ سرزمینی به روسیه باشد - امکان‌پذیر نیست.

وی افزود که در عین حال، همه می‌گویند که این تنها شرط مذاکره است.

لاوروف در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که اگر زلنسکی از فرمان خود مبنی بر جلوگیری از مذاکره با روسیه خارج شود، آیا مسکو با دولت اوکراین مذاکره خواهد کرد یا خیر، گفت که این کاری نیست که اوکراین انجام می‌دهد؛ زلنسکی در عوض به کشورهای مختلف سفر می‌کند و درخواست پول و سلاح و توجه دارد.

زلنسکی سال گذشته در نشست گروه ۲۰ در بالی اندونزی، فرمول صلح ۱۰ ماده‌ای اوکراین را به رهبران جهان ارائه کرد.

این مراحل شامل مسیری برای ایمنی هسته‌ای و امنیت غذایی، دادگاه ویژه برای جنایات جنگی ادعایی روسیه و پیمان صلح نهایی با مسکو است.

زلنسکی که در ابتدا پیشنهاد ملاقات با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه را در روزهای اولیه تهاجم مسکو داشت، در مورد مذاکره با روسیه ابراز نگرانی کرده و به سوابق گذشته این کشور در زیر پا گذاشتن توافقات اشاره کرده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز