خبرگزاری کار ایران

بحران دیپلماتیک بین بلژیک و اسرائیل

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۳۱۳۱

اقدام وزیر بلژیکی در محکومیت نقض حقوق مردم فلسطین از توسط اسرائیل موجب بروز بحران دیپلماتیک بین دو طرف شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، اقدام «کارولین گانز»، وزیر همکاری و توسعه بلژیک به محکوم کردن نقض حقوق مردم فلسطین توسط اسرائیل منجر به بروز بحران دیپلماتیک با تل آویو شد.

گانز در مصاحبه با روزنامه محلی دی مورگن، کشتار کودکان فلسطینی، محو کل روستاها از نقشه و تخریب مدارس و محله‌هایی که توسط اتحادیه اروپا تامین مالی می‌شوند، را محکوم کرد. 

طبق این گزارش، اظهارات وزیر بلژیکی موجب بروز بحران دیپلماتیک بین کشورش با اسرائیل شده است. 

سخنگوی گانز تاکید کرد که وی از اظهارات خود درباره فلسطین پشیمان نیست.

در ادامه این گزارش آمده است که وزیر خارجه بلژیک همچنین بر حمایت کشورش از راهکار دو کشوری در مسئله اسرائیل و فلسطین تاکید و تصریح کرد که اگر دموکراسی و حقوق بشر در هر نقطه از دنیا تحت فشار باشد، با آن مخالفت خواهیم کرد.

گانز با انتشار اظهارات خود به زبان های مختلف در حساب کاربری توئیتر نوشت:‌ «متاسفانه سال ۲۰۲۳ خونین‌ترین سال در درگیری‌های اسرائیل و فلسطین در طولانی مدت بوده است، به گونه ای که ۲۱۸ فلسطینی از جمله ۳۴ کودک و ۲۸ اسرائیلی جان خود را از دست دادند». 

وی افزود: «در ماه‌های اخیر شاهد تخریب هدفمند زیرساخت‌ها در فلسطین بوده‌ایم که باعث آوارگی از روستاها شده است. حال آنکه هزینه‌های این زیرساخت‌ها اغلب به طور مشترک از طریق حمایت‌های بین‌المللی تامین شده است».

گانز ادامه داد: «من همچنان به احترام تلاش های جامعه جهانی این موضوع را محکوم می‌کنم. همچنین قرار است هفتم سپتامبر با سفیر اسرائیل در این باره گفت وگوی جدی داشته باشیم».

تل آویو نیز «ژان لوک بودسون»، سفیر بلژیک را برای بیان  اعتراض شدید پس از اظهارات گانز احضار کرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز