خبرگزاری کار ایران

سازمان ملل:

ارتش مالی و متحدانش مرتکب خشونت سازمان‌یافته علیه زنان شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۱۱۳۸

سازمان ملل در گزارشی از خشونت سازمان‌یافته ارتش مالی و متحدانش علیه زنان خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، کارشناسان سازمان ملل ‌ارتش مالی و شرکای امنیتی خارجی آن را به دلیل ارتکاب اقدامات خشونت‌آمیز و سازمان‌یافته علیه زنان محکوم و نسبت به گسترش فعالیت گروه‌های به اصطلاح جهادی در این کشور ابراز نگرانی کردند.

در گزارش کارشناسان شورای امنیت سازمان ملل آمده است: «خشونت علیه زنان و دختران و خشونت جنسی ناشی از درگیری همچنان در مالی گسترده است».

در این گزارش، ارتش مالی و شرکای امنیتی خارجی آن مسئول شناخته و تاکید شده است که ادامه ارتکاب این اعمال نشان می‌دهد که این خشونت علیه زنان می‌تواند روشمند و سازمان یافته باشد. 

این گروه از کارشناسان معتقدند که خشونت علیه زنان و سایر موارد نقض جدی حقوق بشر به‌ویژه از سوی شرکای امنیتی خارجی برای ایجاد رعب و وحشت در میان مردم مالی استفاده می‌شود.

در این گزارش به هویت شرکای خارجی که به گفته شاهدان عینی سفیدپوست بوده‌اند، اشاره‌ای نشده است اما گمان می‌رود که آنها وابسته به گروه واگنر باشند. 

به طور کلی، کارشناسان درباره وخامت اوضاع امنیتی در مالی و خطر گروه‌های افراطی که سناریوی سال ۲۰۱۲ هنگام سیطره بر شمال این کشور را تکرار می‌کنند، ابراز نگرانی کرده‌اند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز