خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

درخواست تروئیکای اروپا برای عدم انقضای تحریم‌های موشکی ایران/ گمانه‌زنی‌ها درباره ارسال مهمات خوشه‌ای به اوکراین/ اعمال تحریم‌های جدید انگلیس علیه ایران

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۵۰۸۱

درخواست تروئیکای اروپا برای عدم انقضای تحریم‌های موشکی ایران، گمانه‌زنی‌ها درباره ارسال مهمات خوشه‌ای به اوکراین و اعمال تحریم‌های جدید انگلیس علیه ایران از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، دولت انگلیس در ادامه اقدام‌های ضدایرانی خود، ۱۳ مقام و نهاد دیگر ایران را به فهرست تحریم‌های خود افرود.

- آمریکا، انگلیس و فرانسه در نشست شورای امنیت، با تکرار برخی ادعاهای ضدایرانی از همکاری موشکی تهران و مسکو انتقاد کردند.

- سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا از توقیف یک کشتی تجاری توسط سپاه پاسداران ایران در آب‌های بین‌المللی خلیج‌فارس خبر داد.

- معاون سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که واشنگتن به رصد تحرکات گروه واگنر ادامه می‌دهد اما درباره محل اختفای رئیس این گروه اظهارنظر نمی‌کند.

-  گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس طی بیانیه‌ای مسئولیت عملیات مقاومتی در شهرک «کدومیم» در شرق قلقیلیه را بر عهده گرفت.

- منابع دفاعی اعلام کردند که انتظار می‌رود ایالات متحده امروز -جمعه- یک بسته کمک نظامی جدید برای اوکراین را اعلام کند که برای اولین بار شامل مهمات خوشه‌ای می‌شود.

- دبیرکل ناتو پس از نشست مقام‌های ارشد ترکیه، سوئد و فنلاند گفت که عضویت سوئد در ناتو «در دسترس است».

-  رئیس‌جمهوری اوکراین گفت که امیدوار است در وضعیت «بسیار خطرناک» مربوط به نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا، «نتیجه مثبت» حاصل شود.

-  تروئیکای اروپا در ادامه مواضع ضدایرانی خود، طی بیانیه‌ای مشترک، خواستار عدم انقضای تحریم‌های موشکی بالستیک ایران در زمان تعیین‌شده در قطعنامه ۲۲۳۱ شدند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز