خبرگزاری کار ایران

مارک اسپر:

ترامپ برای اسرار ملی قابل اعتماد نیست

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۹۰۲۱

وزیر دفاع پیشین آمریکا تاکید کرد که رئیس‌جمهور پیشین این کشور قابل اعتماد برای اسرار مردم نیست.

به گزارش ایلنا به نقل از هیل، «مارک اسپر»، وزیر دفاع  پیشین آمریکا گفت که بسیاری از مردم این کشور «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا را فردی توصیف کردند که عاشق نگهداری و جمع‌آوری اسناد محرمانه است و نمی‌توان به او درباره اسرار ملت اعتماد کرد.

اسپر در پاسخ به اینکه ترامپ اسناد را مانند یک کودک از روی علاقه نگهداری می‌کند ‌یا اینکه آنها را به دلایل مالی یا برای انگیزه قدرت نگه داشته است، گفت هر دو نظریه می‌تواند درست باشند. کار او در نگهداری اسناد، غیر مجاز، غیرقانونی و خطرناک است‌. 

وی با اشاره به پرونده «جک تکسیرا»، نیروی گارد ملی نیروی هوایی آمریکا که اسناد محرمانه پنتاگون را فاش کرد، گفت: «اکنون پرونده‌ای در ماساچوست در جریان است که در آن خلبان جوان گارد ملی بر اساس قانون جاسوسی درباره گرفتن اسناد غیر مجاز و نگهداری  آنها به موارد مشابه متهم شده است». 

اسپر با تاکید بر اینکه در صورت اثبات کیفرخواست علیه ترامپ، دیگر هرگز نمی‌توان به او درباره اسرار ملت اعتماد کرد، افزود: «این اقدام غیرمسئولانه‌ای است که امنیت ملت ما را به خطر می‌اندازد. این اسناد نباید منتشر شوند فقط افراد مجاز می‌توانند آنها را ببینند و یا از آنها اطلاعات دریافت کنند». 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز