خبرگزاری کار ایران

بلینکن:

هدفم از سفر به چین باز کردن ارتباطات بهتر است

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۸۲۴۸

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد که هدف از سفر به چین باز کردن ارتباطات بهتر است

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه ایالات متحده روز گذشته –جمعه- گفت که سفر هفته آینده وی به چین با هدف باز کردن ارتباطات بهتر، بررسی تصورات نادرست و اجتناب از اشتباه محاسباتی است.

بلینکن در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «ویویان بالاکریشنان» همتای سنگاپوری خود در واشنگتن افزود: «رقابت شدید مستلزم دیپلماسی پایدار است تا تضمین شود که رقابت به رویارویی یا درگیری منحرف نمی‌شود و این همان چیزی است که جهان هم از آمریکا و هم از چین انتظار دارد».

وزیر خارجه آمریکا در خصوص اهداف سفر خود به چین توضیح داد که اولین هدف برقراری ارتباطات باز و قوی است تا دو کشور ما روابط خود را مسئولانه مدیریت کنند.

وی ادامه داد: «هدف دوم، ایجاد یک زمینه روشن از منافع و ارزش‌های آمریکا و هدف سوم، بررسی زمینه‌های همکاری بالقوه بین دو کشور از جمله ثبات اقتصادی جهانی، مبارزه با قاچاق مواد مخدر و مسائل اقلیم و بهداشتی است که جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد». 

بلینکن در نخستین سفر یک دیپلمات ارشد آمریکایی پس از نزدیک به پنج سال، طی روزهای یکشنبه و دوشنبه در پکن مذاکراتی را انجام خواهد داد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز