خبرگزاری کار ایران

یک تحلیل‌گر سیاسی بررسی کرد:

هاکان فیدان؛ متخصص پرونده‌های سوریه و روسیه در مقام وزیر خارجه ترکیه

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۴۲۶۶

تحلیلگر سیاسی ترکیه تاکید کرد که تغییر وزیر خارجه این کشور تغییر منفی در روابط با روسیه ایجاد نخواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از نووستی؛ «آیدین سزر»، تحلیلگر سیاسی ترکیه گفت که پس از تشکیل دولت جدید ترکیه و تغییر وزیر خارجه این کشور هیچ تغییر منفی در روابط ترکیه با روسیه ایجاد نخواهد شد.

وی افزود: «هاکان فیدان، وزیر خارجه جدید برای مدت طولانی ریاست سرویس اطلاعاتی را بر عهده داشت و در روابط ترکیه و فدراسیون روسیه و همچنین بین ترکیه و سوریه فرد مسلطی است، او در همه جلسه‌های اردوغان با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود و سایر مقام‌های این کشور حضور داشته است. آنها وزیر خارجه جدید ترکیه را به خوبی می‌شناسند». 

این کارشناس سیاسی ترکیه تاکید کرد: «فیدان از جمله افرادی بوده است که مدت‌هاست هدایت گفت‌و‌گو با سرویس‌های اطلاعاتی سوریه را بر عهده داشته و ناظر مدیریت پرونده سوریه بوده است».

وی گفت: «با تغییر وزیر‌ خارجه انتظار هیچ تغییری در سیاست ترکیه در روابط با روسیه را ندارم، زیرا هاکان فیدان یکی از نزدیک‌ترین یاران رئیس جمهور بوده و ‌‌از اعتماد او برخوردار است، بنابراین می‌توان تصور کرد که سیاست ترکیه در قبال روسیه مانند قبل خواهد بود».

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز