خبرگزاری کار ایران

الکساندر ووچیچ:

از نظر غرب صربستان مسئول همه‌چیز است

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۴۰۳۲

رئیس‌جمهور صربستان تاکید کرد که غرب از تشدید تنش‌های اخیر توسط کوزوو آگاه است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «الکساندر ووچیچ»، رئیس‌جمهور صربستان تاکید کرد که کشورهای غربی می‌دانند کوزوو عامل تشدید تنش‌های اخیر است، اما در عین حال در کنار آن می‌ایستند و صرب‌ها را مسئول همه وقایع می‌داند.

ووچیچ شامگاه گذشته -جمعه- گفت که مقام‌های آلبانیایی کوزوو در پریشتینا از مصونیت خود از مجازات خود اطمینان خاطر دارند و می‌دانند که با هر اقدام یک‌جانبه‌ای، غرب در کنار آنها خواهد بود و صرب ها را سرزنش می کنند.

وی توضیح داد که درگیری با تظاهرکنندگان در شمال کوزوو و میتوهیا در ۲۹ ماه مه توسط یگان‌های نظامی وابسته به نیروی کوزوو (نیروهای بین‌المللی به رهبری ناتو) بلکه توسط پلیس جمهوری خود خوانده کوزوو آغاز شد.

رئیس جمهور صربستان تاکید کرد که همه در غرب می‌دانند که «آلبین کورتی»، نخست‌وزیر کوزوو مجرم است، اما این به ما کمکی نمی‌کند.

وی ادامه داد: «کورتی می‌داند که هر چه انجام دهد، آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها و آلمانی‌ها از صرب ها می‌خواهند که امنیت منطقه کوزوو را به خطر نیندازند، پلیس صربستان را به کوزوو و میتوهیا بازنگردانند و همچنین اجازه خودمختاری واقعی به صرب ها در کوزوو ندهند».

ووچیچ افزود: «از نظر غرب صربستان مسئول همه چیز است».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز