خبرگزاری کار ایران

مقام ارشد آمریکایی:

برنز در ماه می، مخفیانه به چین سفر کرده بود

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۳۸۷۶

یک مقام آمریکایی گفت که رئیس سیا، در تلاشی برای بهبود ارتباطات بین پکن و واشنگتن، ماه گذشته میلادی برای گفت‌وگو با با مقام‌های ارشد اطلاعاتی چین به این کشور سفر کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، یک مقام آمریکایی گفت که «ویلیام برنز» رئیس سیا، در تلاشی برای بهبود ارتباطات بین پکن و واشنگتن، ماه گذشته میلادی برای گفت‌وگو با با مقام‌های ارشد اطلاعاتی چین به این کشور سفر کرد.

دیدار برنز در ماه می که نخستین بار توسط فایننشال تایمز گزارش شد، در حالی انجام می شود که واشنگتن تلاش می کند تنش‌ها را با پکن کاهش دهد و خطوط ارتباطی را در میان نگرانی از این‌که ارتباط نادرست بین دو قدرت جهانی به طور تصادفی به درگیری منتهی شود، بازگرداند.

خبر سفر به چین در حالی منتشر می‌شود که دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا برای بازگرداندن ارتباطات و برنامه‌ریزی جلسات بین مقام‌های مختلف در واشنگتن و پکن فشار آورده است.

یک مقام آمریکایی روز جمعه به خبرگزاری رویترز گفت: «ماه گذشته، برنز به پکن سفر کرد و در آنجا با همتایان چینی خود دیدار کرده و بر اهمیت حفظ خطوط ارتباطی باز در کانال‌های اطلاعاتی تأکید کرد».

برنز تنها با مقام‌های اطلاعاتی چین رایزنی کرد و دیداری با هیچ یک از رهبران سیاسی یا سیاست خارجی پکن نداشت.

سیا از اظهار نظر درباره گزارش‌های سفر برنز به چین خودداری کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز