خبرگزاری کار ایران

آنتونی بلینکن:

گزارش‌ها درباره توافق با ایران، نادرست و غیردقیق است

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۳۴۵۰

وزیر خارجه آمریکا برخی گزارش‌های ادعایی در رسانه‌های غربی درباره دستیابی به توافق با ایران را تکذیب کرد و آن را غیردقیق و نادرست خواند.

به گزارش ایلنا، «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا برخی گزارش‌های ادعایی در رسانه‌های غربی درباره دستیابی به توافق با ایران را تکذیب کرد و آن را غیردقیق و نادرست خواند. 

وی که در کنفرانس خبری مشترک با وزیر خارجه سنگاپور حضور داشت در پاسخ به پرسشی درباره گزارش‌های منتشرشده درباره «مذاکرات غیرمستقیم آمریکا با ایران در عمان» و احتمال توافق قریب‌الوقوع میان دو طرف گفت: «درباره ایران، برخی گزارش‌هایی که درباره توافق بر سر مسائل هسته‌ای و به تبع آن بر سر زندانی‌ها دیده‌ایم به زبان ساده دقیق و صحیح نیستند».

پیش از این نیز، «جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که پرونده توافق هسته‌ای با ایران در دستور کار واشنگتن نیست. 

وی با اعلام این‌که مذاکرات در خصوص برجام در حال حاضر در برنامه دولت آمریکا قرار ندارد، گفت که کشورش همچنان به دنبال یک راه‌حل دیپلماتیک برای برنامه هسته‌ای ایران است.

کربی با تکرار برخی فرافکنی‌ها گفت که ایران «با حسن نیت» برای دستیابی به یک را‌ه حل دیپلماتیک مذاکره نکرد و با توجه به حمایت ایران از روسیه، دولت آمریکا تصمیم گرفت که چنین مذاکراتی دیگر در اولویت نباشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز