خبرگزاری کار ایران

روزنامه «کورین اکونومیک دیلی»:

سئول و واشنگتن به دنبال راهکاری برای آزاد کردن دارایی مسدود شده ایران در بانک‌های کره‌جنوبی هستند

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۳۰۰۵

روزنامه «کورین اکونومیک دیلی» به نقل از منابع دیپلماتیک و دولتی کره‌جنوبی نوشت که سئول و واشنگتن به دنبال راهکارهایی برای آزاد کردن هفت میلیارد دلار دارایی مسدود شده ایران در بانک‌های کره‌جنوبی هستند.

به گزارش ایلنا، روزنامه «کورین اکونومیک دیلی» به نقل از منابع دیپلماتیک و دولتی کره‌جنوبی نوشت که سئول و واشنگتن به دنبال راهکارهایی برای آزاد کردن هفت میلیارد دلار دارایی مسدود شده ایران در بانک‌های کره‌جنوبی هستند.

به گفته این منابع، مقام‌های دولت کره‌جنوبی و مسئولان ارشد آمریکایی در مذاکراتی تحت هدایت واشنگتن، بحث‌های کاری برای آزادسازی منابع مالی مسدودشده نزد بانک‌های کره‌جنوبی را دنبال می‌کنند.

در ادامه آمده است که چنانچه راهکاری در این زمینه پیدا شود، شرایطی سخت‌گیرانه برای استفاده ایران از پول‌ها درنظر گرفته می‌شود از جمله این‌که دارایی‌های ایران به جای انتقال مستقیم به داخل این کشور، به شعبه‌های بانک‌های ایرانی در کشورهای همسایه ایران منتقل خواهد شد و استفاده تهران از آن تحت نظارت جدی خواهد بود.

روزنامه «کورین اکونومیک دیلی» با استناد به رسانه‌های خاورمیانه افزود که موافقت احتمالی آمریکا منوط به تحقق شرط‌هایی است که برای ایران تعیین کرده است از جمله آزادی یک شهروند آمریکایی که به اتهام جاسوسی در ایران زندانی است و همچنین محدود شدن غنی‌سازی ۶۰ درصدی اورانیوم این کشور. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز