خبرگزاری کار ایران

الی کوهن:

به دنبال روابط با کشورهای اسلامی و اوراسیا هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۲۵۱۲

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی بر تلاش این رژیم برای توسعه روابط با کشورهای اوراسیا و اسلامی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رای الیوم، «الی کوهن»، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی فاش کرد که در گذشته در وزارت امور خارجه بر کشورهای حوزه خلیج فارس در تلاش برای گسترش توافق ابراهام و همچنین کشورهای آفریقایی تمرکز داشتیم. ما با این سفر به آذربایجان و ترکمنستان، دو کشور مهم، در حال گسترش روابط در منطقه اوراسیا هستیم و می‌توان به کشورهای اسلامی نیز توسعه داد، اما دین نقش مهمی برای او بازی نمی‌کند.»

در گزارش رای الیوم آمده است که ترکمنستان کشوری بسیار منزوی است و اسرائیل به دلیل نزدیکی به ایران می‌خواهد در آن جای پا برای خود باز کند.

کوهن که برقراری روابط با سودان را آغاز و در سمت وزیر خارجه در سفر به این کشور با «عبدالفتاح البرهان»، فرمانده ارتش سودان و رئیس شورای حاکمیتی دیدار کرد،  درباره تحولات سودان گفت: «نباید اجازه دهیم در این کشور گروه‌های اسلام‌گرا زمام امور به دست بگیرند، چنانکه در دوره عمر البشیر،  رئیس جمهوری مخلوع  سودان شاهد بودیم». 

وی در سخنان خود به روابط رژیم صهیونیستی با آذربایجان اشاره کرد و گفت: «اسرائیل مقادیر زیادی سلاح در اختیار باکو قرار داده است».

کوهن در پاسخ به پرسشی درباره بعد اخلاقی این معاملات تسلیحاتی که موجب کشتار ارمنی ها شده است، گفت: «اسرائیل هیچ معامله ای را در جهان لغو نکرده است». 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز