خبرگزاری کار ایران

ادعای «‌سی‌ان‌ان» در خصوص استفاده ایران و روسیه از مسیر دریایی برای انتقال تسلیحات

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۱۲۶۲

شبکه خبری «سی‌ان‌ان» با تکرار برخی ادعاها در خصوص استفاده روسیه از پهپادهای ساخت ایران در جنگ علیه اوکراین، به نقل از برخی کارشناسان حوزه رصد داده‌های دریایی مدعی شد که این دو کشور اقدام به انتقال مسیر تسلیحاتی از طریق دریا کرده‌اند.

به گزارش ایلنا، شبکه خبری «سی‌ان‌ان» با تکرار برخی ادعاها در خصوص استفاده روسیه از پهپادهای ساخت ایران در جنگ علیه اوکراین، به نقل از برخی کارشناسان حوزه رصد داده‌های دریایی مدعی شد که این دو کشور اقدام به انتقال مسیر تسلیحاتی از طریق دریا کرده‌اند.

این کارشناسان مدعی شده‌اند که ایران با استفاده از کشتی‌هایی که سیستم‌های موقعیت‌یاب خود را خاموش یا دستکاری کرده‌اند، مسیری برای انتقال تسلیحات به روسیه ایجاد کرده است.

یک تحلیلگر شرکت امنیتی «ئوس ریسک گروپ» مدعی شده است که این مسیر کارایی زیادی برای ایران و روسیه دارد چرا که کشورهای اطراف نسبت به ان بی‌اعتنا بوده و کشورهای غربی نیز ابزار مقابله با را در دست ندارند. 

وی افزود که تعداد کشتی‌هایی که داده‌های ردیابی خود را در خزر از دسترس خارج کردند بین ماه‌های آگوست تا سپتامبر اندکی قبل از مقطع زمانی که روسیه استفاده از پهپادهای مدل شاهد در اوکراین را آغاز کرد، افزایش یافت و تاکنون همچنان بالا مانده است.

این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که ایران بارها ارسال پهپاد به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را رد کرده است. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز