خبرگزاری کار ایران

رایزنی بن‌فرحان و پدرسون درباره راه‌حل سیاسی در سوریه

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۷۴۲۴

وزیر خارجه عربستان و فرستاده سازمان ملل متحد به سوریه طی تماسی تلفنی تلاش‌های ریاض و سازمان ملل برای دست‌یابی به راه‌حل سیاسی در سوریه را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش ایلنا به نقل از العربیه، «فیصل بن‌فرحان» وزیر خارجه عربستان  و«گی‌یر پدرسون» فرستاده سازمان ملل متحد به سوریه طی تماسی تلفنی تلاش‌های ریاض و سازمان ملل برای دست‌یابی به راه‌حل سیاسی در سوریه را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سعودی «واس» در بیانیه وزارت خارجه سعودی آمده است که بن فرحان در این مکالمه تلفنی آخرین تلاش‌های ریاض و سازمان ملل برای دست‌یابی به راه‌حل سیاسی در سوریه که بنا بر قطعنامه‌های بین‌المللی ذیربط، امنیت و ثبات مردم سوریه و بازگشت امن آوارگان پناهجوی سوری از خارج را تضمین کند را مورد بررسی قرار دادند.

در این بیانیه همچنین آمده است که طی گفت‌وگوی بن فرحان و پدرسون بارز‌ترین تحولات در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی بررسی شده است.

بر اساس این گزارش، «سلمان بن عبدالعزیز آل سعود» پادشاه سعودی اخیرا دعوت‌نامه‌ای را به «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه برای شرکت در سی و دومین دوره عادی اجلاس سران اتحادیه عرب که در ۱۹ ماه مه در عربستان سعودی برگزار خواهد شد، ارسال کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز