خبرگزاری کار ایران

نیمی از اعضای کنگره آمریکا میلیونر اعلام شدند

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۶۸۹

برای نخستین بار ۲۶۸ عضو مجلس نمایندگان کنگره آمریکا که ۵۳۴ عضو دارد، در سال ۲۰۱۲ میلادی حداقل یک میلیون دلار دارایی کسب کرده‌اند.

آمار جدید منتشر شده درباره میزان ثروت و دارایی‌های نمایندگان کنگره آمریکا نشان می‌دهد نیمی از ۵۳۴ عضو مجلس نمایندگان آمریکا، بیش از یک میلیون دلار دارایی دارند.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، سناتورهای آمریکایی هم به مراتب پولدار‌تر از اعضای مجلس نمایندگان اعلام شده‌اند.

بنا بر گزارش «مرکز سیاست پاسخگو» برای نخستین بار ۲۶۸ عضو مجلس نمایندگان کنگره آمریکا که ۵۳۴ عضو دارد، در سال ۲۰۱۲ میلادی حداقل یک میلیون دلار دارایی کسب کرده‌اند.

در این میان، دموکرات‌ها که «باراک اوباما» رویس‌جمهوری آمریکا را در کاخ سفید دارند، پولدار‌تر از جمهوری‌خواهان گزارش شده‌اند.

این گزارش همزمان با آغاز بحث‌ها در کنگره آمریکا درباره کمک‌ هزینه‌های بیکاری و حداقل دستمزد‌ها در بازار کار آمریکا منتشر شده و می‌تواند مناقشه بر سر «از جنس مردم» بودن نمایندگان کنگره را دوباره داغ کند.

وبسایت «اوپن‌سکرِت» پنجشنبه گذشته با انتشار این گزارش از کنگره آمریکا تحت عنوان «باشگاه میلیونر‌ها» یاد کرده است.

بنا بر این گزارش، میانه درآمد دموکرات‌ها یک میلیون و ۴۰۰ هزار دلار استخراج شده در حالی که در میانه فهرست درآمد جمهوری‌خواهان رقم یک میلیون دلار ایستاده است.

در مجلس سنای آمریکا هم، رقم میانه درآمد و دارایی‌ها دو میلیون و ۷۰۰ هزار دلار اعلام شده که از رقم میانه اعضای مجلس نمایندگان یعنی ۸۹۶ هزار دلار، بسیار بیشتر است.

پولدار‌ترین عضو کنگره آمریکا، «دارل ایسا» نماینده ایالت کالیفرنیا از حزب جمهوری‌خواه است که دارایی‌های وی ۵۹۸ میلیون دلار برآورد شده است. عمده درآمد وی از طریق کارخانه فروش محصولات دزدگیر حاصل می‌شود.

کم بضاعت‌ترین عضو کنگره هم از ایالت کالیفرنیا است. یک جمهوری‌خواه دیگر به نام «دیوید والادائو» که ۱۲ میلیون دلار بدهی دارد و اکثر آن به علت سرمایه‌گذاری در مزرعه لبنیاتی است که خانواده وی آن را اداره می‌کنند.

اعضای کنگره آمریکا زیر بار انتقادهای شدید قرار دارند؛ به طوری که میزان مقبولیت کنگره فعلی در میان مردم آمریکا «پایین‌ترین در تاریخ» این کشور اعلام شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز