خبرگزاری کار ایران

کانادا دیپلمات چینی را اخراج کرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۵۹۶۳

کانادا یک دیپلمات چینی را به اتهام ارعاب علیه یک نماینده این کشور اخرج کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، اوتاوا اعلام کرد که یک دیپلمات چینی را به اتهام ارعاب علیه یک قانونگذار کانادایی و خانواده اش در پی انتقاد از پکن اخراج کرده است.

«ملانی جولی»، وزیر خارجه کانادا در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه به دیپلمات‌ها در این کشور هشدار داده شده است که اگر در امور داخلی کشور دخالت کنند اخراج خواهند شد، گفت: «اوتاوا تصمیم گرفت که ژائو وی، دیپلمات چینی را به عنوان فرد نامطلوب اعلام کند. ما با هیچ نوع از اشکل مداخله در امور داخلی خود مسامحه نخواهیم کرد».

اخراج این دیپلمات چینی پس از آن صورت گرفت که «مایکل چانگ»، نماینده پارلمان کانادا هفته گذشته از مداخله پکن در امور کانادا انتقاد کرده بود.

روزنامه گلوب اند میل هفته گذشته در گزارشی به یک سند افشا شده اطلاعاتی در کانادا در جولای ۲۰۲۱ اشاره کرد که نشان می دهد که ژائو وی، دیپلمات چینی به دنبال جریمه کردن این قانونگذار کانادایی و مجازات اوست که این مجازات می تواند به تحریم بستگانش در هنگ کنگ منجر شود.

چین در واکنش به این اقدام کانادا آن را برای روابط دو جانبه مخرب توصیف و تهدید کرد که حتما پاسخ مناسبی را اتخاذ خواهد کرد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز