خبرگزاری کار ایران

واشنگتن پست:

آمریکا حمایت مصر و بسیار از کشورهای اثر گذار در تقابل با روسیه را از دست داده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۳۰۲۵

روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشت که آمریکا حمایت مصر بسیاری از کشورهای اثرگذار در تقابل با روسیه را از دست داده است.

به گزارش ایلنا، روزنامه واشنگتن پست با استناد به اسناد فاش شده آمریکا در گزارشی نوشت که تعدادی از کشورهای با نفوذ موضعی غیر الزام آور اتخاذ کرده و از حمایت از واشنگتن در پرونده اوکراین و چین دست برداشته‌اند که این امر مانعی در برابر سیاست آمریکا تلقی می‌شود. 

اطلاعات آمریکا نشان می‌دهد که برخی از کشورهای با نفوذ از جمله مصر، هند، پاکستان و برزیل تمایلی به حمایت از واشنگتن در رویارویی با مسکو و پکن ندارند. 

این روزنامه تاکید کرده است که این کشورها تمایلی به حمایت الزام آور از هیچ یک از طرفین ندارند و به دنبال فاصله گرفتن از درگیری بین ایالات متحده، چین و روسیه در این دوره هستند که دیگر آمریکا ابرقدرت بلامنازع آن نیست. 

آژانس های اطلاعاتی ایالات متحده گزارش داده‌اند که با توجه به رقابت بین واشنگتن، مسکو و پکن، قدرت های منطقه ای با نفوذ تمایل دارند خارج از صحنه بمانند. همچنین گزارش شده است که روسیه توانایی خود را برای دفع فشارهای غرب نشان داده است.

در این گزارش آمده است:‌ «در حالی که متحدان اصلی ایالات متحده در اروپا و شرق آسیا از کارزار جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در اوکراین حمایت کرده و در ازای کنار گذاشتن انرژی روسیه سلاح‌های بیشتری ارائه می‌دهند، واشنگتن در نقاط  دیگر با مقاومت روبرو شده است».

واشنگتن پست در مقاله خود به اطلاعات محرمانه‌ای اشاره کرده است که قبلا فاش نشده‌اند و همچنین دیدگاه جدیدی از موانعی که بایدن در جلب حمایت جهانی با آن ها مواجه است، ارائه می‌دهد.

بر اساس گزارش‌های اطلاعاتی فاش شده ایالات متحده، پاکستان، مصر و هند با تصمیمات اتخاذ شده برای تقابل با روسیه همراهی نکرده‌اند. 

طبق این گزارش ها پاکستان نمی‌خواهد بین چین و یا آمریکا قرار گررد و با تصمیم های ضد روسی مخالفت کرده است، هند با تصمیم مجمع عمومی سازمان ملل علیه روسیه همراهی نکرده است و مصر به دنبال عدم درگیر شدن خود در پرونده اوکراین است. 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز