خبرگزاری کار ایران

مقام های پکن:

لندن هیچ حقوقی در هنگ کنگ ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۱۹۷۴

سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرد که لندن هیچ حقوقی در هنگ کنگ ندارد.

به گزارش ایلنا به نقل از نووستی، «مائو نینگ»، سخنگوی وزارت خارجه چین با بیان اینکه انگلیس در هنگ کنگ هیچ حقوقی ندارد، گفت: «مسائل هنگ کنگ، سین کیانگ و تایوان امور داخلی چین است».

مائو نینگ امروز -چهارشنبه- درباره گزارش‌های رسانه ای مبنی بر قصد «جیمز کلورلی»، وزیر خارجه انگلیس برای بحث درباره مسائل هنگ‌کنگ، تایوان و سین‌کیانگ در سخنرانی آتی خود گفت: «در دنیای مدرن یکپارچگی عمیق و چالش‌های زیادی در هم تنیده شده‌اند و کشورها باید با همکاری به این شرایط پاسخ دهند».

وی افزود: «چین همیشه روابط خود را با انگلیس بر اساس روحیه برابری و احترام متقابل توسعه داده است، اما لندن همچنان به گذشته فکر می کند و مانع پیشرفت می‌شود». 

این مقام چینی با بیان اینکه بر اساس تفاهم نامه چین و انگلیس، لندن هیچ حقی در هنگ کنگ ندارد، تاکید کرد: «انگلیس واقعیت‌ها درباره توسعه سین کیانگ را نادیده می‌گیرد و فقط به دروغ ها گوش می‌دهد».

وی ادامه داد: «اگر انگلیس خواهان حفظ صلح و ثبات در تنگه تایوان است، باید به اصل چین واحد پایبند باشد و قاطعانه با تجزیه طلبی مقابله کند».

این دیپلمات چینی همچنین تاکید کرد که مسائل تایوان، هنگ کنگ و سین کیانگ امور داخلی چین است و هیچ کس حق دخالت در آنها را ندارد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز