خبرگزاری کار ایران

واشنگتن پست:

ارتش چین به دنبال استقرار پهپادهای مافوق صوت است

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۰۲۶۳

روزنامه واشنگتن پست از تلاش لارتش چین برای استقرار پهپادهای مافوق صوت خبر داد.

روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشت که بر اساس اسناد فاش شده ایالات متحده ارتش چین ممکن است به زودی پهپادهای جاسوسی مافوق صوت را مستقر کند.

یک سند محرمانه از آژانس اطلاعات ملی جئوگرافیک نشان می‌دهد ارتش چین در حال انجام پیشرفت‌های فنی است که می‌تواند به آن‌ها کمک کند کشتی‌های جنگی آمریکا را در اطراف تایوان و پایگاه‌های نظامی در منطقه هدف قرار دهند.

سند فاش شده حاوی تصاویر ماهواره ای مربوط به ۹ آگوست است که دو پهپاد شناسایی موشک انداز از نوع «دبلیو ضد- ۸»  را در پایگاه هوایی در شرق چین در حدود ۵۶۰ کیلومتری شانگهای نشان می‌دهد.

 این پهپادها یک سیستم نظارتی پیشرفته را نشان می‌دهند که می‌تواند به چین در جمع‌آوری داده‌های نقشه برای ابلاغ استراتژی یا انجام حملات موشکی در یک درگیری آینده کمک کند.

اعتقاد بر این است که ارتش آزادیبخش خلق چین نخستین یگانهوایی پهپادها را در این پایگاه ایجاد کرده است که تحت فرماندهی تئاتر شرق عملیات، شاخه ارتش چین و مسئول اجرای ادعاهای پکن درباره حاکمیت بر تایوان است.

وزارت دفاع ایالات متحده از اظهار نظر در این باره خودداری کرد و وزارت دفاع ملی چین نیز به درخواست‌ها برای اظهار در این موضوع پاسخی نداد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز