خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت خارجه روسیه:

انتقال تانک‌های مراکشی به اوکراین، نقض قوانین تجارت بین‌المللی تسلیحات است

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۰۰۱۵

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به انتقال تانک‌های مراکشی در حال مدرنیزه شدن توسط جمهوری چک به مناطق نبرد در اوکراین، آن را «نقض فاحش قوانین تجارت بین‌المللی تسلیحات» خواند.

به گزارش ایلنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به انتقال تانک‌های مراکشی در حال مدرنیزه شدن توسط جمهوری چک به مناطق نبرد در اوکراین، آن را «نقض فاحش قوانین تجارت بین‌المللی تسلیحات» خواند.

وزارت امور خارجه روسیه طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «مسکو مصادره تانک‌های مراکشی در حال مدرنیزه شدن توسط جمهوری چک به منظور انتقال به اوکراین را نقض آشکار قوانین بین‌المللی می‌داند.»

این وزارت‌خانه همچنین این اقدام را «دلیلی دیگر بر رویکرد خصمانه و ضد‌روسی مقام‌های چک دانست که طی آن پراگ، از نقض قوانین اساسی حقوق بین‌الملل در تجارت اسلحه و مصادره اموال دیگران، دریغ نمی‌ورزد».

بنا بر اعلام وزارت امور خارجه روسیه، پادشاهی مراکش، قبل از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، قراردادی را با شرکت «اکسکیبور آرمی» چک، برای نوسازی ۱۳۰ تانک «تی -۷۲بی» که مراکش در فاصله سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۱ از بلاروس خریداری کرده بود، امضا کرده بود.

از این تعداد تانک، ۵۶ تانک به مراکش بازگردانده شد، در حالی که ۷۴ تانک باقی‌مانده «برای انتقال به اوکراین»، مصادره شد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز