خبرگزاری کار ایران

رسانه‌ها:

ماکرون طرحی را برای مذاکرات بین مسکو و کی‌یف آماده کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۹۸۲۳

رسانه‌های غربی از طرح رئیس‌جمهور فرانسه برای آغاز مذاکره بین روسیه و اوکراین خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از بلومبرگ، رسانه‌های غربی امروز -سه‌شنبه- فاش کردند که «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه به زودی طرحی را به چین ارائه می‌کند که مسکو و کی‌یف را به میز مذاکره جذب کند.

منابع آگاه گزارش داند که ماکرون با نزدیک شدن به چین با طرحی که او معتقد است می‌تواند منجر به گفت‌و‌گو بین روسیه و اوکراین شود، به دنبال تغییر مسیر حرکت‌های ناامیدکننده دیپلماتیک است.

در این گزارش آمده است: «‌اگر همه چیز خوب پیش برود، تماس‌ها بین مسکو و کی‌یف می‌تواند تابستان امسال آغاز شود». 

این منابع تاکید کردند که طرح ماکرون با ضمانت‌های امنیتی بلندمدت برای اوکراین همراه است و او به «امانوئل بون»، مشاور دیپلماتیک خود دستور داده است تا با «وانگ یی»، رئیس دفتر کمیته مرکزی روابط خارجی حزب کمونیست چین برای ایجاد پایه ای برای مذاکرات همکاری کند. 

یکی از مقام‌های دفتر ماکرون تایید کرد که بون قصد دارد با همتای چینی خود مذاکره کند، اما جزئیاتی از این دیدار ارائه نکرد.

این در حالی است که وزارت خارجه چین اعلام کرد از منبع این اخبار بی‌اطلاع است که همین امر صحت اصل خبر را دشوار کرده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز